close

undefined

 

 

今天來翻譯 Jake Miller 的新歌曲 Palm Blvd

 

 

Jake Miller - Palm Blvd

 

 

Jake 的聲音真的好好聽

 

還有那高蛋白質的手臂跟顏值....

 

雖然 Jake 在台灣還沒有很紅,但他真的是很有才華的歌手

 

這首歌大致的內容是家鄉、家人、朋友  

 

MV 也是用他從小到大拍過的影片來串接

 

MV 裡可以看出他的音樂才華與運動天賦 根本就是與生俱來的

 

好啦廢話不多說了

 

就讓我們來聽歌看歌詞吧  

 

建議看歌詞翻譯之前先看過一遍 MV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jake Miller - Palm Blvd

 

 

 

The 12 year old me, was happy, young, and free

12 歲的我,是如此的快樂、稚嫩與自由自在
He would hate Hollywood

他是如此討厭好萊塢
Hate Hollywood

分秒只想著離開
Last night I had a dream

昨晚我做了個夢
That the 12 year old me

夢見 12 歲的自己
Said "leave Hollywood

告訴我 「留在好萊塢吧」
'Cause over here life is good"

「因為這裡的生活是超乎想像地美好」

 


I'm on my way home

我在回家的路上
Back where I belong

回到我歸屬的地方
It's been way too long

已經離開太久了
I'm on my way, I'm on my way

我回來了
Need to feel real love

我需要感受到真正的愛
Give my mom a hug

給媽媽一個溫暖的擁抱
Call all my friends up

把所有朋友都約出來
'Cause I'm on my way

因為我回來了
I'm on my way home

回到這充滿感情的地方
I'm on my way, I'm on my way home

我在路上了
I'm on my way, I'm on my way home

我回來了
 


The 24 year old me

24 歲的我
Texts to his sister once a week

每個禮拜只傳一次訊息給妹妹
I should be ashamed

我應該要感到羞愧的
I hope she don't think I changed

希望她不要覺得我變了
The 24 year old me

24 歲的我
Is too caught up in the scene

是如此的現實
Feelin' way too far, from palm boulevard

感覺自己離記憶中的棕梠大道越來越遠了

 

 

I'm on my way home

我在回家的路上
Back where I belong

回到我歸屬的地方
It's been way too long

已經離開太久了
I'm on my way, I'm on my way

我回來了
Need to feel real love

我需要感受到真正的愛
Give my dad a hug

給爸爸一個大大的擁抱
Call all my friends up

把所有朋友都約出來
'Cause I'm on my way

因為我回來了
I'm on my way home

回到這充滿感情的地方
I'm on my way home

回到家人都在的地方
I'm on my way, I'm on my way home

我在路上了
I'm on my way, I'm on my way home

我回來了

 


I'm comin' home, I'm comin' home

我回到熟悉的家鄉
Tell the world I'm comin' home

大聲告訴全世界我回來了

 

 

I'm on my way home

我在回家的路上
Back where I belong

回到我歸屬的地方
It's been way too long

已經離開太久了
I'm on my way, I'm on my way

我回來了
Need to feel real love

我需要感受到真正的愛
Give my mom a hug

給媽媽一個溫暖的擁抱
Call all my friends up

把所有朋友都約出來
'Cause I'm on my way

因為我回來了
I'm on my way home

回到這充滿感情的地方
I'm on my way home

回到家人都在的地方
I'm on my way, I'm on my way home

我在回家的路上
Back where I belong

回到我歸屬的地方
I'm on my way, I'm on my way home

我回來了
 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    Barbo 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()