close

undefined

 

 

 

Lecrae ft. Tori Kelly - I'll Find You

 

 

偶然在 YOUTUBE 上聽到這首歌

 

Tori Kelly 一開口我就決定要翻譯這首歌了  

 

Tori 大家一定都很熟悉

 

但主角 Lecrae 可能就比較沒那麼熟悉了

 

他曾經嗑藥、酗酒、混幫派,到最後成為販毒的藥頭

 

17 歲時受到祖母影響開始上教會並遇到現在的老婆 19 歲時決定要為了上帝而活  

 

讀了聖經後他發現

 

「 那些讀聖經的人都和我一樣,和我看同樣的書、聽一樣的音樂,就只是個性不同,

 

他們真心愛世上所有的事物,這真的很吸引我 」


 

之後 Lecrae 成為嘻哈說唱歌手也製作出許多膾炙人口的歌曲

 

這首 Carry On 是很正向的歌曲

 

說著朋友間深厚的情感

 

「 不論身在何處 我會一直陪伴著你 」

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lecrae ft. Tori Kelly - I'll Find You 

 

 

 

Just fight a little longer my friend

我的朋友啊 再為自己奮戰一下
It's all worth it in the end

到最後一切都會是值得的
But when you got nobody to turn to

沒有人在身後給你幫助時
Just hold on, and I'll find you

堅持下去 我會傾盡全力陪伴你
I'll find you

我會找到你
I'll find you

陪伴在你身旁
Just hold on, and I'll find you

堅持下去我會傾盡全力陪伴你

 

 

I'm hanging on by a thread

我就像走在高空的鋼索上
And all I'm clinging to is prayers

唯一能做的就是向上天禱告
And every breath is like a battle

每次呼吸都像場戰鬥
I feel like I ain't come prepared

覺得自己還未做足準備
And death's knockin' on the front door

死亡輕敲著房門
Pain's creepin' through the back

疼痛在背後蠕動
Fear's crawlin' through the windows

恐懼蔓延在窗上
Waiting for em' to attack

無聲等待攻擊的指令
They say "Don't get bitter, get better"

它們說 「 一切都會好轉的 」
I'm working on switching them letters

我正在轉換它們的詞彙
But tell God I'mma need a whole lotta hope keeping it together

但告訴上帝我需要所有的希望支持
I'm smilin' in everyone's face

用微笑來面對每一個人
I'm cryin' whenever they leave the room

它們離開後我止不住眼淚放聲大哭
They don't know the battle I face

他們不會知道我面對的是什麼戰鬥
They don't understand what I'm going through

沒人明白我到底經歷過什麼

 

 

The world tryna play with my soul

全世界都想玩弄我的靈魂
I'm just tryna find where to go

我只想找個容身之處
I'm tryna remember the way

試著記住回家的路
I'm tryna get back to my home

想要回到溫暖的家
But, I can't do this on my own

但我無法獨自辦到
That's why I'm just trusting in You

這就是我信任你的原因
Cuz' I don't know where else to go

因為我不知道還有哪裡能接納我
And, I don't know what else to do

也不知道有誰會這樣義無反顧幫助我

 

 

Just fight a little longer my friend

我的朋友啊 再為自己奮戰一下
It's all worth it in the end

到最後一切都會是值得的
But, when you've got nobody to turn to

沒有人在身後給你幫助時
Just hold on, and I'll find you

堅持下去我會傾盡全力陪伴你

Just fight a little longer my friend

我的朋友啊 再為自己奮戰一下
It's all worth it in the end

到最後一切都會是值得的
But, when you've got nobody to turn to

沒有人在身後給你幫助時
Just hold on, and I'll find you

堅持下去我會傾盡全力陪伴你

I'll find you

我會找到你
I'll find you

陪伴在你身旁
Just hold on, and I'll find you

堅持下去我會傾盡全力陪伴你

I'll find you

我會找到你
I'll find you

陪伴在你身旁
Just hold on, and I'll find you

我會用盡全力
 

 

They say fear haunts

他們說恐懼不斷出沒作祟
And pain hates

加深了憎恨
I say pain strengthens

我說痛苦到了無法忽視的地步
And fear drives faith

懼怕讓我失去了信仰
And I don't know all of the outcomes

我不知道結果會是如何
Don't know what happens tomorrow

也不知該怎麼度過明天
But when that ocean of doubt comes

但當猜疑像海水朝我襲來時
Don't let me drown in my sorrow

拜託別讓我沉溺在無盡的悲傷裡
And don't let me stay at the bottom

別讓我沉入傷感的深淵
I feel like this hole is too deep to climb

這無底洞深到無法求生
I've been lookin' for a way out

我不斷的尋找出路
But I'll settle for a peace of mind

但我不會驚慌失措的
Picking up the pieces of my life and hopin' that I'll put together

撿起生命中所有的美好 希望這些能陪伴著我
Something right

有些事情是對的
Tell me all I got is all I need

告訴我現在擁有的一切都是我需要的
Tell me you gon' help me stand and fight

說你會扶持我和我並肩作戰

 

 

The world trying to play with my soul

全世界都想玩弄我的靈魂
I'm just tryna find where to go

我只想找個容身之處
I'm trying to remember the way

試著記住回家的路
I'm trying to get back to my home

想要回到溫暖的家
But, I can't do this on my own

但我無法獨自辦到
That's why I'm just trusting in You

這就是我信任你的原因
Cuz' I don't know where else to go

因為我不知道還有哪裡能接納我
And, I don't know what else to do

也不知道有誰會這樣義無反顧幫助我
 

 

No don't let the fear

千萬不要讓恐懼
Make you feel like you can't fight this on your own

使你覺得自己無法打贏這場戰爭
You know I, I'll be there for you no matter where you go

你明白的 不論身在何處我都會在身旁為你打氣
You'll never be alone, no

你永遠不是孤身一人

 

 

Just fight a little longer my friend

我的朋友啊 再為自己奮戰一下
It's all worth it in the end

到最後一切都會是值得的
But, when you've got nobody to turn to

沒有人在身後給你幫助時
Just hold on, and I'll find you

堅持下去我會傾盡全力陪伴你

Just fight a little longer my friend

我的朋友啊 再為自己奮戰一下
It's all worth it in the end

到最後一切都會是值得的
But, when you've got nobody to turn to

當沒有人在身後給你幫助
Just hold on, and I'll find you

堅持下去我會傾盡全力陪伴你

 

 

Just fight a little longer my friend

我的朋友啊 再為自己奮戰一下
It's all worth it in the end

到最後一切都會是值得的
But, when you've got nobody to turn to

沒有人在身後給你幫助時
Just hold on, and I'll find you

堅持下去我會傾盡全力陪伴你

 


I'll find you

我會找到你
I'll find you

陪伴在你身旁
Just hold on, and I'll find you

堅持下去 我會盡全力找到你
I'll find you

我會找到你
I'll find you

陪伴在你身旁
Just hold on, and I'll find you

我會用盡全力

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
arrow
arrow

    Barbo 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()